close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קורקינט חשמלי

מערכת שורשיא כסליו, תשעח29/11/2017

עולם התחבורה משתנה בקצב מואץ מול עינינו, ובעיקר מציע לנו אפשרויות רבות יותר מבעבר. אופציה שכדאי להכיר– היא קורקינט חשמלי

תגיות:
לא משחק ילדים
חשוב להדגיש שהקורקינטים החשמליים הם כלי רכב לכל דבר, עם מנוע בעל הספק של 250 וואט ומהירות מרבית של 25 קמ"ש – ועל כן הם מיועדים לבני ובנות 16 ומעלה בלבד (ישנם גם קורקינטים ממונעים המתאימים לגילאי 12-16, עם מנוע צנוע יותר). חובה נוספת היא קסדה.

היתרונות של הקורקינטים הממונעים
לקורקינטים החשמליים שלל יתרונות על פני דרכי התניידות אחרות, ובפרט בתוך המרחבים האורבניים. בפרט כך הדבר ביחס למכוניות – שזוללות דלק, נתקעות בפקקים, זקוקות למקומות חנייה שהופכים פחות ופחות זמינים ובנוסף מחייבות השקעה כספית משמעותית (גם לטובת הקנייה וגם במסגרת התחזוקה השוטפת).

קורקינט חשמלי נהנה מיתרונות של ממש גם ביחס לאופנועים וקטנועים: על-מנת לרכב על כלי זה, שכאמור מגיע למהירות בלתי מבוטלת של 25 קמ"ש (זוהי המהירות המקסימלית שקורקינטים עם מנוע מורשים לפתח עפ"י החוק), אין צורך ברישיון, וגם הקורקינט עצמו לא מחויב ברישוי וביטוח – חיסכון כספי משמעותי מאוד. עוד יתרון הוא שהקורקינט לא מזהם את האוויר כמו קטנוע או אופנוע שמונע בעזרת דלק, ובעולם שכבר מבין היטב כי חובה למצוא פתרונות לזיהום האוויר, זהו יתרון בלתי מבוטל.

בנוסף, כמובן שקל יותר להגיע לכל מקום בעיר עם קורקינט חשמלי מאשר עם תחבורה ציבורית או ברגל, ועוד כדאי לדעת שזהו כלי רכב אופטימלי לשילוב עם רכבת – המשקל הקל שלו והממדים הצנועים, ובפרט אם בחרתם בדגם מתקפל, מאפשרים לכם לעלות איתו לכל רכבת שהיא, לרדת בקרבת היעד ולעבור את הקילומטרים האחרונים בנחת ואפילו בהנאה. בהתאם אין פלא שלא מעט אנשי עסקים כבר הצטיידו בדגם כזה או אחר של קורקינט עם מנוע, כלי רכב שגם משאיר רושם חיובי (כשאתם מגיעים לפגישה עסקית חשובה עם קורקינט חשמלי, אתם נתפשים מידית כבעלי יכולת גבוהה לאמץ טכנולוגיות חדשניות, כבעלי מודעות סביבתית גבוהה וגם כקוליים).

איפה מותר לרכב על קורקינט חשמלי?
הרכיבה על קורקינטים חשמליים מותרת בכבישים ובשבילים המיועדים לרכיבה על אופניים. חל איסור מוחלט לרכב עם קורקינט ממונע (או עם אופניים חשמליים) על מדרכות. במידת הצורך תוכלו לכבות את הכלי ופשוט ללכת איתו על המדרכה – בזכות המשקל הקל מדובר בפעולה נוחה ולא מכבידה.

איך לבחור קורקינט?
העניין הרב בכלי רכב חדשני זה מוביל גם לביקוש, ובהתאם גם להיצע – ולשלל דגמים של קורקינטים חשמליים. הפרמטרים העיקריים לבחירה ביניהם הם נוחות הנסיעה (בהתאם לממדי הגוף שלכם), איכות הסוללה (שקובעת גם את טווח הנסיעה המקסימלי, שיכול להגיע גם ל-30 ק"מ), גודל הגלגלים (שמשפיע על היציבות ועל שיכוך הזעזועים), איכות הבלמים (לא להתפשר!) ועוד בחירה היא בין קורקינטים מתקפלים לכאלה שאינם מתקפלים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה